01 November 2018

Vitamin Shaklee Untuk Jerawat

Set Jerawat Shaklee
Set Jerawat Shaklee
Kulit wajah yang mulus bersih tanpa sebarang cela menjadi impian setiap orang. Bila jerawat mula timbul, mulalah empunya badan resah. Pandang cermin tengok rupa sendiri pun tak de mood. Apatah nak jumpa kawan, rasa malu!

Jerawat atau di kenali acne vulgaris adalah bintik/benjolan yang timbul pada permukaan kulit kita.

Bagaimana Jerawat Terjadi ?

Biasanya jerawat muncul apabila folikel rambut(liang pori) tersumbat oleh lebihan sebum atau minyak. Sebum bersama-sama sel kulit mati serta bakteria akan terperangkap di bawah permukaan kulit.

Ini menyebabkan pembengkakkan dalam pelbagai bentuk dan saiz.

Lihat Sini : 5 Jenis Jerawat Yang Perlu Tahu

Pelbagai faktor yang mempengaruhi munculnya jerawat. Antaranya seperti hormon yang tidak stabil, stress, pengeluaran minyak/sebum yang berlebihan, cara pemakanan seharian dan lain-lain.

Lihat sini : 10 Punca Jerawat

Ada banyak tips dan kaedah untuk mengawal dan mengatasi masalah jerawat dari berterusan. Ada yang menggunakan cara tradisional dan ada juga yang guna ubat-ubatan dari klinik.

Bagi pendapat Ruby selain amalkan penjagaan luaran seperti mencuci muka, berolahraga dan memakai pelembap yang bersesuaian. Kita juga perlu mementingkan penjagaan dalaman iaitu pemakanan serta diet harian.

Lihat sini : Cara Mengatasi Jerawat Dengan Berkesan

Berikut adalah pilihan vitamin daripada Shaklee yang boleh membantu anda untuk menangani masalah jerawat :

1) SR VITA C PLUS
- Merangsang pembentukan kolagen kulit

- Bersifat antioksidan melindungi kulit daripada kerosakan serangan radikal bebas (kulit perlukan perisai/benteng kerana sentiasa terdedah udara, habuk dan cuaca tak menentu)

- Menyembuhkan luka jerawat
Bonus : Kulit cerah dan Glowing!

2) Garlic Complex
- Berfungsi sebagai antibakteria untuk menghapuskan bakteria.
- Boleh meningkatkan antibodi tubuh. Antibodi yang tinggi mampu mengatasi masalah jerawat.
- Sebagai agen antioksidan dan antivirus.

3) Gla Complex
- Mengawal sebum. White head muncul apabila terdapat kekotoran atau minyak/sebum pada liang pori
- Mengelakkan jerawat terutamanya akibat hormon tidak stabil. Jerawat mula timbul apabila bakteria berkumpul bersama-sama dengan sel kulit di kawasan yang berminyak

4) Zinc Plus
- Menyembuhkan luka terutama akibat jerawat bernanah
- Mengurangkan inflamasi dan keradangan pada kulit
- Meningkatkan sistem imunisasi

5) ESP
- Membekalkan protein kepada pemulihan kulit akibat jerawat

Proses membaikpulih sel dan memperbaharui sel memerlukan nutrisi protein. Jika kekurangan protein, proses menyembuhkan atau membaikpulih sel tidak lengkap atau tidak sempurna menyebabkan sel baru yang dihasilkan tidak sihat.

Bila proses baikpulih sel tidak sempurna, jadi sel yang rosak kekal rosak. Hasilnya ialah kulit tidak cantik atau tidak sihat. Kalau nak tahu, kitaran sel kulit manusia hanya 28 hari.

- Menggalakkan penghasilan kolagen. Kolagen ialah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.

6) Alfafa Complex
- sebagai agen detok yang mana menyahtoksin segala kotoran dalam usus, darah dan hati. Toksin yang berlebihan dalam badan punca kepada jerawat
- Membantu meneutralkan asid dalam badan

Bila keperluan nutrisi mencukupi, sel-sel tubuh badan kita mudah nak bekerja dan menjalankan fungsinya. Keberkesanan produk bergantung kepada penerimaan tubuh individu.

Testimoni Pengguna


Jika anda mempunyai jerawat mahupun masalah kulit yang lain serta perlukan sebarang konsultansi boleh hubungi Ruby di talian :

Ruby  0166696703
Fb Page Pengedar Sah Shaklee Puchong
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir

1 comment:

Terima kasih sudi singgah dan komen di blog Ruby.

Salam Ukhwah :)