20 June 2016

Testimoni Cyst Mengecut Dengan Gla Complex

Assalamualaikum...
hari ni ruby nak share feedback customer yang mengalami masalah CYST berjaya kecut dengan Gla Complex. alhamdulillah, ruby tumpang gembira !

terharu bila dapat mesej macam ni. Tak sampai sebulan, Cyst isteri dah mengecut. Ikhtiar untuk sihat dgn Shaklee sebagai asbab tak salah kan.
cyst mengecut dengan GLA COMPLEX

Ovarian cyst
kantung yang berisi air/lendir yg berada dalam kilang telur ovari. lendir ni mungkin boleh menjadi air yg pekat serta mengandungi rambut dan gigi jika cyst makin membesar.

selalunya tak menunjukkan sebarang simptom tetapi kadangkala akan berasa perut kembung dan tak selesa atau sakit belakang. seseorang itu hanya menyedari kehadiran cyst ni apabila melakukan ultrasound. Cyst ini juga boleh pecah dan kalau benda ni terjadi, anda akan rasa sakit yang amat sangat.
OVARI CYST

Tak semua orang alami tanda-tanda ini, tapi jika ada, ruby nasihatkan anda untuk pergi ke klinik atau hospital untuk buat ultrasound ye. Antara simptom cyst ialah :

1. Sakit Perut – rasa sakit dekat bahagian abdomen atau pelvis

2. Haid tidak teratur

3. Period pain

4. Tak lawas buang air kecil dan besar

5. Berat badan naik mendadak

6. Cepat penat dan loya

7. sakit ketika melakukan hubungan seksual

adakah cyst ni merbahaya ?
kehadiran cyst pada ovari setiap bulan adalah normal bg semua wanita yg sihat dan subur. apabila ovum telah keluar dari ovari dan pecah, tiada lagi ovari cyst. pada kitaran haid yg berikutnya,  ovari cyst yg baru akan muncul.

tapi adalah BAHAYA jika ovari cyst yg melebihi saiz 20mm atau berdiameter 2 cm dan tidak pecah, ia akan mendatangkan masalah.

GLA COMPLEX bersifat anti radang.

sejenis asid lemak Omega-6 yang diperlukan badan untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis hormon yang mengawal keradangan dan mengawal atur proses badan yang normal. Jadi dengan menambahkan kuantiti prostaglandin dalam badan, ia dapat mengecutkan cyst dan mengawal imbangan hormon untuk mengelakkan pembentukan cyst baru sekaligus merawat masalah cyst anda.

gumbira sgt bila setiap customer dapat kesan yg positif lepas consume vitamin Shaklee :) alhamdullilah, syukur padaNya

ruby 016.6696.703
Pengedar Shaklee Puchong, Bukit Puchong, Puchong Utama, Meranti Jaya, Putra Perdana, Taman Mas, Taman Tasik Prima

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah dan komen di blog Ruby.

Salam Ukhwah :)