10 August 2019

4 Vitamin Yang Boleh Hilangkan Jeragat | Set Jeragat Shaklee

Jeragat atau dikenali juga sebagai pigmentasi, muncul akibat pengumpulan melanin yang banyak. Ia sukar dirawat. Menyebabkan tona kulit tidak sekata dan menjadi gelap.

Pada mulanya, jeragat hanya tompokan kecil. Namun jika dibiarkan, jeragat akan merebak dan memenuhi keseluruhan muka kerana ia bersifat "HIDUP dan TUMBUH". Dalam erti kata lain, dalam diam ia boleh beranak pinak. Grrr, takutnya!

Jeragat pada kulit muka
Jeragat pada kulit muka

Kalau nak tahu, lapisan luar kulit kita (epidermis) sebenarnya ada 5 lapisan. Jeragat yang berada pada lapisan kulit yang paling bawah (lapisan ke 5) akan naik ke setiap satu lapisan demi lapisan ke atas, mengikut kitaran pembaharuan sel kulit kita.

Dari lapisan kulit yang ke 5, jeragat akan naik ke lapisan ke 4, ke 3 dan seterusnya muncul pada permukaan kulit kita. Sebab itu, ada jeragat yang nampak terang dan ada juga jeragat yang nampak pudar.

Berikut adalah punca-punca berlakunya jeragat :
  • perubahan hormon
  • usia yang meningkat
  • penghasilan kolagen di dalam kulit berkurangan (usia meningkat)
  • pengambilan pil perancang
  • tisu dan sel kulit mati
  • penggunaan kosmetik dan alat solek
  • serangan radikal bebas yang merosakkan kulit
  • lapisan kulit yang nipis. Mudah terhakis disebabkan sinaran UV

Walaupun jeragat ini bukan dikategorikan sebagai penyakit kulit berbahaya, namun bagi seorang wanita yang mementingkan penampilan, kehadirannya boleh membuatkan kulit wajah nampak tidak sihat dan rasa kurang keyakinan diri.

Jadi sebelum jeragat itu meluaskan empayar jajahanya, cepat-cepat kita bertindak mencari sesuatu yang boleh mengatasinya daripada terus hidup subur pada kulit kita.

Vitamin Yang Boleh Hilangkan Jeragat


Vitamin Yang Boleh Hilangkan Jeragat
Vitamin Yang Boleh Hilangkan Jeragat
Sumber : Majalah

1) VITAMIN C
Penting dalam penghasilan KOLAGEN. Vitamin C kaya dengan ANTI OKSIDAN. Ia menghalang penghasilan melanin punca jeragat.


2) VITAMIN E
Terkenal dengan vitamin AWET  MUDA. Melambatkan proses penuaan kulit. Juga boleh membantu dalam keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dlm liang kulit. Vitamin E juga mengurangkan kesan jeragat.


3) PROTEIN
Mengurangkan kesan hitam atau kulit mati akibat jeragat. Potein sangat penting dalam penghasilan SEL BARU bagi menggantikan sel kulit yang telah mati dan rosak.


Cadangan Set Jeragat Shaklee :

Set jeragat shaklee
Set Jeragat Shaklee

sumber vitamin C dari bahan semulajadi dengan Bioflavonoid 

2. VITA E COMPLEX 
sumber vitamin E dengan ekstrak selenium dan biji anggur.

sumber Protein yang berkualiti tinggi.

4. GLA COMPLEX
bagi mengimbangi hormon badan dan kaya omega 3 untuk kecantikan kulit.


Sebarang pertanyaan, konsultansi atau belian boleh berhubung terus dengan Ruby di talian WhatsApp 0166696703





20 comments:

  1. yess..set yang sangat membantu kulit :-)

    ReplyDelete
  2. Rupanya boleh hilangkan jeragat dengan supplement ingatkan kena guna laser je hee

    ReplyDelete
  3. Pernah consume shaklee untuk milk booster..now baru tau ade set jeragat, nanti nak share jugak dengan kengkawan yang ada masalah jeragat

    ReplyDelete
  4. Jenama yg diyakini selalu..harus ada bg mereka yg mmpunyai masalah jeragat mcm nd..tgh mngumpul jgk nie..harap dapat la grab 1 set vitamin nie..

    ReplyDelete
  5. Ohhh kita baru tahu kat sini bahawa ada empat vitamin yang boleh mengurangkan masalah jeragta hehehehe Good info kat sini berguna dan juga bagus...

    ReplyDelete
  6. Saya dan jeragat berpisah tiada. Senang betul nak naik jeragat kt muka. Dah pernah buat laser dulu hilangkan jeragat tp datang balik. Ini semua sebab xpakai sunscreen bila keluar rumah. Hahahaha. Dr dah nasihat suruh pkai tp degil. X sangka shaklee boleh bantu kurangkan masalah jeragat. Boleh ikhtiar cuba nie

    ReplyDelete
  7. Wah. Shaklee betul2 membantu ye hilangkan jeragat jerawat ni. Abam paling rimas bila jerawat naik. Selalunya sebab makan makanan berminyak je cepat naik.

    ReplyDelete
  8. Senang ada set jeragat shaklee ni kan? Tak risau dah nak jaga kulit macam mana. Yela jeragat ni boleh buat kita punya rasa yakin diri tu kurang tau.

    ReplyDelete
  9. aida pernah consume vitC dan vitE.
    bagus. lama x repeat beli. ahli pun dah expired kot hi hi hi hi...
    mesti ada suplemen dr dlman.
    baru terpancar seri di luar.
    terutama jeragat jerawat dan adik-beradik nyer ni. stress bila muncul di pipi!

    ReplyDelete
  10. Jeragat memang susah nak hilang. Kosmetik hanya bleh tutup sementara. Tapi pemakanan seimbang juga penting. Harap set Shaklee ni dapat bantu mereka yg ada jeragat.

    ReplyDelete
  11. no wonder lah muka dah mula naik jeragat, tona pun tak sekata rupanya kurang protein. Sesuai sangat ni untuk daily consumption

    ReplyDelete
  12. ohh...ada set yang bole merawat jeragat...bolelah k mid cuba lepas nie..walaupun ada sikit sekarang takut pulak ia melarat

    ReplyDelete
  13. Macam nak beli jugaklah untuk bagi mak. Mak selalu complain sebab masalah jeragat dia. Macam-macam produk dia cuba tapi tak boleh nak hilang. Mungkin masalah dalaman kot.

    ReplyDelete
  14. Produk shaklee ni mmg bagus menantu kak selaku mkn sbb serasi dgn dia firstly set los bersalin

    ReplyDelete
  15. BAgus produk ni...jeragat boleh hilang...nanti boleh BC inteoducekan pada rakan2...semakin umur meningkat ni jeragat mudah nk keluar...jadi kenlah kaga kulit mukaagar nampak berseri2...

    ReplyDelete
  16. kalau tak jaga muka dan tak pakai suncreen memang finally dapat jeragat. scary tengok yang jenis jeragat dia tebal tau.. kalau set shaklee boleh mengurangkan dan merawat terus kulit bermasalah tu mmg kena beli..

    ReplyDelete
  17. walaupun kita tak punyai jeragat, tapi tetap berasa risau kalau satu hari nanti naik jeragat macam ni..
    Dulu ingatkan jeragat dan jerawat adalah benda yang lebih kurang sama.
    rupanya jeragat lebih merisaukan kalau kita tak jumpa produk yang bersesuaian untuk mengatasi masalahnya..
    Rupanya Shaklee boleh membantu ya..

    ReplyDelete
  18. wahh.. TB baru terperasan.. yang TB dah amalkan 3 daripada 4 tips kat atas tu.. tapi terlupa nak consume vitamin E.. adoi.. patutlah jeragat macam degil je tak mahu pi main jauh-jauh.. haha

    ReplyDelete
  19. Lia pernah consume Vit C, E & ESp dari shaklee ni memang bagus tau. Tapi dah lama stop sebab guna produk lain. Nanti nak juga guna balik.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen di blog Ruby.

Salam Ukhwah :)