05 July 2019

Testimoni Set Kurus Shaklee - Berat Susut 15kg

Testimoni Set Kurus Shaklee - Berat Susut 15kg
Perubahan ketara Puan Shima


Pada Nov 2018, angka penimbang menunjukkan berat Puan Shima mencecah 65kg. Tak sangka, kini Jun 2019 berat badan beliau adalah 50kg. Wow sangat! Susut sampai 15kg!

Apa rahsia sebenar beliau ya?

" Dari Oktober macam tu, saya ambil ESP, Lecithin dan Alfalfa Complex memang dari awal. 

Omega Guard saya selang-selang ambil. Herblax saya mula lambat sikit dalam bulan 12, sebab saya monitor pengambilan Herblax sebab anak tengah BF. So far ok alhamdulillah. "

Sini saya share sikit ya. Saya suka guna basic dalam principle Shaklee sendiri . 

1) Exercise regularly
saya memang ada exercise cuma agak jarang sebab anak2 kecil lagi. Cuma dekat rumah kadang2 saya exercise, tak heavy tapi uruskan anak pun dah berpeluh. 

Kadang2 saya jalan kaki je petang2, saya Czer jadi saya berjaga-jaga sikit. Yang bagus, praktis lah hari2 untuk yang mampu. 

2) Eat healthy 
Mula2 saya buat IF, tapi cuma bertahan 1 minggu . Haha yang ni sape buat keep it up. 

Saya memang kuat makan plus asyik rasa nak makan, maybe sebab BF anak (salahkan anak lagi).

Cuma lepas saya tak continue IF tu, saya still control nafsu makan, sugar saya cut, minyak2 saya kurangkan, kafein saya stop, kadang2 tercheat tu biasa.

Paling penting lepas dah telan macam2, saya takkan lupa ambil Omega dan Herblax.

3) Supplement wisely
Yang ni, saya mula2 dalam oktober ke november, effect lambat sikit. Tapi saya sangat yakin dengan produk Shaklee.

100% yakin, saya takde mix produk lain. Saya konsisten je. Alhamdulillah lepas tu sangat sangat berkesan dan membantu.

Jangan skip dan konsisten kalau boleh. Banyakkan air kosong.

Itulah pengalaman dan rahsia Puan Shima. Ruby percaya ramai wanita mahupun lelaki di luar sana yang inginkan berat yang ideal ;)


Inginkan berat badan idaman? Boleh klik gambar dibawah untuk terus berhubung dengan Ruby ya.

Kurus Cara Sihat


2 comments:

Terima kasih sudi singgah dan komen di blog Ruby.

Salam Ukhwah :)